Po prostudování upravené změny č. 1 územního plánu obce Milešov a jejím opětovném veřejném projednání dne 26.2.2021 jsme zpracovali další tři námitky k této změně:
První námitka (v pořadí už čtvrtá) směřuje proti novému vymezení plochy označené “B1“ s navrženou funkcí OV (Plocha občanského vybavení), na pozemku parc. č. 304/2, k.ú. Přední Chlum. Jedná se o stavbu rozhledny Milada na vrchu Krchov. Pozitivní zprávou je, že plocha vymezeného území byla z původních 400 m2 upravena na odpovídajících 100 m2. Nicméně by tato plocha v ÚP vůbec neměla figurovat.
Jestliže totiž bylo možné umístit a povolit rozhlednu, aniž by tato stavba byla součástí územního plánu, je zkolaudována a je plně v provozu, její dodatečná legalizace v územním plánu není nezbytná. Zkolaudovaná stavba bez stabilizace v územním plánu bude omezena na existenci dožitím. Má-li být takováto stavba s takovými negativními dopady do široké lokality stabilizována v územně plánovací dokumentaci, pak požadujeme řádné posouzení všech vlivů stavby na okolí a vyhodnotit rovnováhu všech zájmů v lokalitě. Takto pojaté vložení funkční plochy “OV“ do územního plánu považujeme za obcházení řádného projednání a celého schvalovacího procesu.
Požadujeme vypustit plochu “B1“ Občanskou vybavenost z návrhu Změny č. 1 ÚP obce Milešov. Navrhujeme tuto stavbu případně řešit jako součást souborů staveb rozhledny, sociálního zařízení a občerstvení s posouzením všech kumulativních vlivů v případných dalších změnách ÚP obce Milešov.
Plné znění naší námitky je k vidění zde.
Druhá námitka (v pořadí už pátá) směřuje proti novému vymezení plochy označené “B2“ s navrženou funkcí DI (Plocha dopravní infrastruktury), na pozemku parc. č. 304/1, k.ú. Přední Chlum. Tato plocha byla zastupitelstvem do změny č. 1 ÚP vložena proti všem pravidlům až na závěr po ústním projednání. Naštěstí první návrh změny č. 1 neprošel a tak se k tomuto bodu můžeme konečně vyjádřit a to především z těchto důvodů:
- Vyhodnocení vlivů Změny č. 1 Územního plánu obce Milešov na udržitelný rozvoj území se touto plochou nezabývá.
- Územní rozhodnutí o umístění stavby č.j. 1278/2008 ze dne 10.2.2009 bylo vydáno v rozporu s územně plánovací dokumentací.
- Stavba parkoviště je stavba, která je dle sdělením Odboru dopravy MÚ Sedlčany ze dne 2. července 2020, č.j. OD/12799/2020 aktuálně předmětem řízení na odstranění stavby, na stavbu nebylo vydáno stavební povolení.
- Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 17.01.2014, čj. 5 Aos 2/2013 – 83, obec není při vydávání územního plánu vázána již vydanými územními rozhodnutími ani probíhajícími územními řízeními; naopak územní rozhodnutí musí být vydáváno v souladu s platnou územně plánovací dokumentací. Návrh změny územního plánu není možno podřizovat probíhajícímu řízení dodatečného povolení stavby.
Má-li být takováto stavba s takovými negativními dopady do široké lokality stabilizována v územně plánovací dokumentaci, pak požadujeme řádné posouzení všech vlivů stavby na okolí a vyhodnotit rovnováhu všech zájmů v lokalitě. Takto pojaté vložení funkční plochy “DI“ do územního plánu považujeme za obcházení řádného projednání a celého schvalovacího procesu.
Požadujeme vypustit plochu “B2“ Dopravní infrastrukturu z návrhu Změny č. 1 ÚP obce Milešova. Navrhujeme tuto stavbu případně řešit jako součást souborů staveb rozhledny, sociálního zařízení a občerstvení s posouzením všech kumulativních vlivů, v případných dalších změnách ÚP obce Milešov.
Plné znění naší námitky je k vidění zde.
Třetí námitka (v pořadí už šestá) směřuje proti vymezení plochy označené “E“ – Plocha OV (Plocha občanského vybavení) na pozemcích parc.č. 57/5, 71/4, 71/3 a 59/9 v k.ú. Orlické Zlákovice. Tato záležitost vyvolává spoustu otazníků:
- Je podivuhodné, že poslední nezastavěnou zátoku ve správním obvodu, realizovanou zcela v zásadním rozporu s nadřízenými územně plánovacími dokumentacemi, v ploše RBC 540749, lze takto jednoduše modifikovat podle potřeby jedné soukromoprávní osoby. Jedná se nerespektování definice veřejného zájmu reprezentovaného plochou biokoridoru RBC 540749.
- Je ještě více zarážející, že byla navržena ve funkčním využití OV – občanská vybavenost a nikoliv R – Plochy rekreace, ačkoliv z neověřených zdrojů má být realizována výstavba srubů, bungalovů nebo vil pro individuální rekreaci. Domníváme se, že je to z důvodu rozdílného výškového limitu, a tudíž kapacitního využití. Zde opět postrádáme oporu tohoto návrhu v přesné korelaci s již vydaným stavebním povolením.
Z návrhu změny je zjevné, že není naplněna dikce vyhlášky č. 501/2006 Sb. Vyhlášky o obecných požadavcích na využívání území, § 6 Plochy občanského vybavení odst. (2) Plochy občanského vybavení zahrnují zejména pozemky staveb a zařízení občanského vybavení pro vzdělávání a výchovu, sociální služby, péči o rodinu, zdravotní služby, kulturu, veřejnou správu, ochranu obyvatelstva. Dále zahrnují pozemky staveb a zařízení pro obchodní prodej, tělovýchovu a sport, ubytování, stravování, služby, vědu a výzkum, lázeňství a pozemky související dopravní a technické infrastruktury a veřejných prostranství. Plochy občanského vybavení musí být vymezeny v přímé návaznosti na kapacitně dostačující plochy dopravní infrastruktury a být z nich přístupné.
Požadujeme, aby zastavitelné území bylo v návrhu změny revidováno a uvedeno do souladu s ochranným pásmem lesa v celé jeho plné šíři (v ochranných pásmech ponechat funkci “Z“).
Požadujeme, aby plocha „E“ byla doplněna o odpovídající dopravní infrastrukturu v souladu s §6 odst. (2) nebo byla změněna na funkční plochu R – Plochy rekreace.
Má-li být takováto stavba s takovými negativními dopady do široké lokality stabilizována v územně plánovací dokumentaci, pak požadujeme řádné posouzení všech vlivů stavby na okolí a vyhodnocení rovnováhy všech zájmů v lokalitě. Takto pojaté vložení funkční plochy “OV“ do územního plánu považujeme za obcházení řádného projednání a celého schvalovacího procesu.
Plné znění naší námitky je k vidění zde.